بینی کننده های ازدواج موفق

پیش بینی کننده های ازدواج موفق

پیش بینی کننده های ازدواج موفق

یکی از یافته های بسیار ارزشمند محققان این است که، کیفیت ارتباط پیش از ازدواج شاخص فوق العاده ارزشمندی بعنوان پیش بینی کننده های ازدواج موفق است. به زبان ساده،رفتار دو نفر پیش از ازدواج شاخص خوبی است برای این که پیش بینی کنیم که بعد از ازدواج چگونه با هم برخورد خواهند کرد.
محققان به این نتیجه رسیده اند که نامزدهای شاد و راضی که با طیب خاطر و رضایت به ازدواج رسمی و تأهل تن می دهند، کسانی هستند که انتظارات و اقع بینانه ای از مشکلات ازدواج دارند، خوب ارتباط برقرار می کنند، تعارضها را به صورت مناسب حل می کنند، احساس خوبی از شخصیت همسر خود دارند، بر سر ارزشهای اخلاقی و مذهبی با یکدیگر توافق دارند و نقشی برابر در ارتباط با هم دارند. توضیح هر کدام از موارد فوق به طور مجزا در زیر آورده شده است.

۱- انتظارات واقع بینانه ای از مشکلات ازدواج دارند. زوجهای موفق با خوش باوری و ساده لوحی به سوی ازدواج گام برنمی دارند. آنها مشکلات ازدواج را نادیده نمی گیرند و متوجه ی این مطلب هستند که « ارتباط » همیشه بی درد سر نخواهد بود و نیست. زوجهای موفق اکثراً بر این نکته واقف هستند که در صورتی زندگی خوشایندی خواهند داشت، که با هم برای این زندگی تلاش کنند.

۲- خوب ارتباط برقرار می کنند. توانایی ابراز و بیان به طور مؤثر، برای ارتباط موفق امری حیاتی است . مهارتهای ارتباط مثبت از زمره ی مهمترین مهارتهای ارتباطی هستند که همسران می توانند آن را فرا گیرند و در بهبود آن تلاش کنند.

۳- تعارضها را به صورت مناسب حل می کنند. عدم توافق در هر ارتباطی اجتناب ناپذیر است . همسران قطعاً بر سر تمام امور با هم توافق ندارند، اما لازم است که بدانند و یا بیاموزند که چگونه علی رغم تعارضها با موفقیت کار کنند و اثربخش باشند. هر چند در نظر گرفتن اختلاف نظرها و تعارضها و حل آنها پیش از ازدواج به همسران شانس بیشتری برای زندگی شادتر خواهد داد.

۴- احساس خوبی از شخصیت همسر خود دارند . بسیار مهم است که صادقانه و از صمیمم قلب کسی را که با او قصد ازدواج دارید، دوست بدارید. یا به عبارت دیگر، همسر شما همانند بهترین و صمیمی ترین دوست شما باشد. البته نه به این معنی که بعد از ازدواج دیگر نیازی به دوستان صمیمی نیست، بلکه منظور این است که هر چه ویژگی های همسرتان بیشتر به گونه ای باشد که در جرگه ی دوستان صمیمی قرار گیرد، ارتباط موفق تر و شادتر ی خواه ید داشت. دوست داشتن شخصیت همسر، عامل مهمی در ارتباط سالم است.

۵- بر سر ارزشهای اخلاقی و مذهبی با یکدیگر توافق دارند. همسران موفق، با داشتن باورهای مشترک ، احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری می کنند و معمولاً درباره ی ارزشها و باورهای اخلاقی و مذهبی دارای توافق عام و کلی هستند. ارزشهای مشترک، بنیان و پایه ای مهم برای بنای ارتباط همراه با مراقبت و پایدار است.

۶- نقش برابر در ارتباط با هم دارند. همسران موفق به یکدیگر اجازه می دهند تاعلایق فردی و توانمند ی های بالقوه ی خود را رشد دهند. برای آنها مهم است که همسر آنها همانی شود که می تواند باشد. آنها یکدیگر را به داشتن روابط خویشاوندی و حفظ دوستیهای قدیمی تشویق می کنند، چرا که این گونه روابط، زندگی را پر بارتر می سازد و به آن غنا می دهد. همسران شاد می توانند رضایت را در تمام موقعیت ها درک کنند. چه در زمانی که با هم هستند، یا در زمان آرامش یا در هنگام کار و یا زمان شوخی و بذله گویی.

پیش بینی کننده های ازدواج موفق

برچسب ها

ازدواج موفق ( 2), پیش بینی كننده های ازدواج موفق ( 1), مشاوره ( 30), مشاوره ازدواج ( 30),