محدودیتهای آشنایی قبل از ازدواج

محدودیتهای آشنایی قبل از ازدواج

محدودیتهای آشنایی قبل از ازدواج

به طور واضح آشنایی می تواند تجربه ی با ارزشی باشد اما محدودیتها و معایب خاص خودش را هم دارد که در چهار مورد خلاصه می کنیم.

۱- در فرایند آشنایی هر دو نفر تلاش می کنند تا فقط جنبه های مثبت خود را بیان کنند. البته این معمول است که افراد وقتی می خواهند با هم آشنا شوند، تلاش کنند تا فقط جنبه های مثبت خود را بروز دهند. مشکل در این نیست که تنها وجوه مثبت در آشنایی برجسته می شوند، مشکل اینجاست که در این فرایند افراد تصویر تحریف شده و غیر واقع بینانه ای از یکدیگر خواهند داشت. بعد از ازدواج، زمانی که چهره ی واقعی فرد و وجوه منفی او آشکار شود، همسر او دچار تعارض خواهد شد که چگونه او به این میزان متفاوت فکر می کند، رفتار می کند و حتی صحبت می کند. این می تواند یکی از محدودیتهای آشنایی قبل از ازدواج باشد.

۲- دور شدن از دوستان و فعالیتهای معمول روزمره، یکی دیگر از محدودیتهای آشنایی قبل از ازدواج است. زمانی که ما درگیر یک آشنایی جدی و مهم هستیم، خیلی معمولی است که توجه ما فقط به آن فرد خاص معطوف باشد و از دیگران غافل شویم و توجه کمتری به درس، کار فعالیتهای اجتماعی داشته باشیم.

۳- کوتاهی و قصور در مواجهه با موضوعات و مسایل مشترک در زمان آشنایی. یکی از تابوهای زمان آشنایی، بیان مسایل مرتبط با آنچه که در حال رخ دادن است و مسایل مربوط به ارتباط فعلی است. ما در زمان آشنایی باید به مشکلا ت و مسایل همین دوره نیز بپردازیم، یا حداقل در این جهت گام برداریم. احتمالاً برای حفظ شور وشوق و جذابیت ارتباط ازکنار این مسایل می گذریم و آنها را سربسته رها می کنیم. اما این مسایل نابود نخواهند شد و مانند آتش زیر خاکستر پنهان خواهند بود، تا زمان آن فرا برسد و سربرکشند.

۴- آشنایی در صورتی که بدون حد و مرز باشد، آمادگی هر دو نفر برای ازدواج را تضعیف می کند. آشنایی دو نفره هر چند جهات مثبت بسیاری دارد، اما اکثر متخصصان براین باورند که به تنهایی برای ازدواج کافی نیست. هر چند آشنایی شرط لازم ازدواج است، اما شرط کافی نیست. یادگیری در ازدواج موفق بسیار مؤثر است. (یادگیری از تجربه ی اطرافیان، یادگیری از زندگی پدر و مادر و یادگیری از تحقیقات علمی). آمادگی واقعی برای تشکیل خانواده، می تواند سخت ترین و در عین حال پاداش دهنده ترین وظیفه ی زندگی باشد.

محدودیتهای آشنایی قبل از ازدواج

برچسب ها

آشنایی پیش از ازدواج ( 3), آشنایی قبل از ازدواج ( 4), محدودیتهای آشنایی پیش از ازدواج ( 1), محدودیتهای آشنایی قبل از ازدواج ( 1),