تجربه زندگی مشترك بدون تجربه عقد

تجربه زندگی مشترک بدون تجربه عقد

تجربه زندگی مشترک بدون تجربه عقد

برخی از خانواده ها به دلیل تعجیل یا به دلیل مسائل اقتصادی و هزینه های مراسم مختلف، عقد و عروسی را باهم برگزار می کنند یا به عبارت دیگر پس از دوران نامزدی با برگزاری همزمان عقد و عروسی دختر و پسر را به خانه ی بخت می فرستند. این کار باعث می شود که یکی از مراحل ازدواج یا همان مرحله عقد توسط دختر و پسر تجربه نشود.
به نظر ما در صورتی که دختر و پسر آشنایی و نامزدی را به خوبی تجربه کرده باشند، تجربه نکردن عقد باعث می شود تا آنها از شناخت جنسی یکدیگر محروم شوند. از آنجا که آشنایی و نامزدی در جامعه ما از طرف خانواده ها چندان با اقبال رو به رو نمی شود، تجربه ی عقد، تجربه ی مفیدی برای دختر و پسر است تا آشنایی و پیوند خود را عمق ببخشند و برای زندگی مشترک آماده شوند.
نبود تجربه ی عقد در مقایسه با نبود نامزدی، قابل قبول تر به نظر می رسد. هرچه ازدواج مراحل خود را در زمانی قابل قبول سپری کند، شکل گیری خانواده جدید به طور درست تر و مناسبتری رخ خواهد داد. هرچه مراحل ازدواج را فشرده تر سازیم یا بعضی از آنها ر ا حذف کنیم، همسران آینده را از تجارب حیاتی محروم کرده ایم و امکان شناخت و پیوند مناسبتر را از آنها سلب کرده ایم.
راه مناسبتر برای کاهش هزینه ها، برگزاری عقد و تجربه دوران عقد بدون برگزاری مراسم عروسی است. عروس و داماد می توانند پس از اینکه زمان مناسبی از عقد آنها گذشت با رفتن به سفر یا برگزاری میهمانی مختصری به عنوان عروسی، زندگی مشترک خود را آغاز کنند.
به هر حال نگاه فرایندی به ازدواج تجربه کامل هرسه مرحله ازدواج را به ما توصیه می کند، تجربه ی آشنایی، تجربه ی نامزدی و تجربه ی عقد. به نظر می رسد لازم است که مراحل اصلی ازدواج (آشنایی، نامزدی و عقد) به طور کامل تجربه شوند.

تجربه زندگی مشترک بدون تجربه عقد

برچسب ها

تجربه زندگی مشترك بدون تجربه عقد ( 1), دوران عقد ( 5), دوران نامزدی ( 1), روان شناسی ( 15), مشاوره ازدواج ( 30),