مشاوره آنلاین قبل از ازدواج

مشاوره آنلاین قبل از ازدواج

مشاوره آنلاین قبل از ازدواج

معمولاً جامعه را در اولین تقسیم بندی به چند نهاد اصلی تقسیم می کنند. نهاد خانواده، نهاد آموزش، اقتصاد، حکومت و دین و در جوامع پیشرفته نهاد علم نیز در سده اخیر به نهادهای اجتماعی اضافه شده است. نهاد خانواده یکی از نهاد های مهم اجتماعی است که با ازدواج آغاز می شود. بنابراین، ازدواج از آنجا که مراسم آغازین این نهاد مهم اجتماعی است اهمیت بنیادین و پایه ای دارد از این رو ضرورت مشاوره قبل از ازدواج یا با توجه به امکانات مشاوره آنلاین قبل از ازدواج احساس می شود.

ما در انتخاب خانواده ای که در آن به دنیا آمده ایم هیچ گونه اختیاری نداشته ایم، اما معمار خانواده آتی خود خواهیم بود. هرچند ازدواج همه ی امر خانواده نیست اما خشت اول و سنگ بنای خانواده است. بنابراین یکی از مهمترین مسایل در نهاد خانواده، ازدواج و مسایل پیرامون آن است. ازدواج یک نقطه عطف در زندگی انسان است و یکی از مهمترین تصمیمات طول زندگی فرد است. با ازدواج خانواده تشکیل می شود و نظام خویشاوندی شکل میگیرد و نسل بقا می یابد.

آمارها بیانگر این است که در سال،۶۰۰۰۰۰ ازدواج در ایران به ثبت می رسد یا به عبارت دیگربیش از ۱/۲۰۰/۰۰۰ نفر در سال تصمیم به ازدواج می گیرند. نرخ طلاق درسال ۱۳۸۲ به ۱۰/۶ درصد رسیده است یا به عبارتی دیگر از هر ۱۰۰۰ ازدواج ۱۰۶ مورد به طلاق منجر می شود. نرخ طلاق در سال ۱۳۷۵ معادل ۷/۹درصد بوده است یعنی در سال ۱۳۷۵ از هر ۱۰۰۰ ازدواج ۷۹ مورد طلاق  گرفتند. رشد آماری نشان می دهد که ما شاهد رشد مثبت طلاق در جامعه ی کنونی هستیم.

ما معتقدیم که ازدواج نیاز به آموزش دارد و اجداد و نیاکان ما هم این آموزش را می دیدند. آنها ازطریق ارتباطات چهره به چهره و مشاهده ی رسومی که تا حد بسیار زیادی انعطاف ناپذیر بود و به دلیل ساده تر بودن زندگی، آموزش مورد نیاز خود را از محیط خود دریافت می کردند.
اما در دنیای جدید و دایم در حال تغییر و تحول فعلی، با رسوم بسیار منعطف و برخی اوقات حتی اضمحلال رسوم سنتی، با وجود زمان اندکی که اعضای خانواده با هم هستند و تعداد نفرات کمتری که با هم زندگی می کنند، ما نیاز داریم که برای ازدواج آموزش ببینیم و درباره ی آن یاد بگیریم. این مهم با مشاوره قبل از ازدواج میسر است.

ما بر این باوریم که هر چه تقا ضای ازدواج در جامعه بیشتر شود، شادابی و سرزندگی در جامعه افزونتر خواهد شد. اما عقد ازدواج در دنیای جدید نیاز به پیش زمینه هایی دارد، که لازم است به آنها بپردازیم :

۱- آزمون بینشی برای اثبات کفایت و رشد متناسب بینش فرد در مورد ایجاد یک خانواده.

۲- گذرانیدن آزمونی درباره ی آشنایی با مشکلات و انتظارات ازدواج و قوانین حاکم برزندگی مشترک.
۳- گذرانیدن آزمون عملی در جهت اثبات مهارتهای ارتباط مثبت و مهارتهای حل تعارض.

ما به عنوان خانواده درمانگر، مشاور و روانشناس که با صدها نفر از مردمان مصاحبه و مشاوره کرده ایم که از تباهی ناشی از ازدواج نامتناسب و ازدواج بد آزار دیده اند، بر این باوریم که بی تردید می تواند و لازم است که نظام عاقلانه ای برای تربیت همسران جدید، والدین جدید و خویشاوندان جدید طراحی و تنظیم نماید. به نظر ما غفلت از چنین امری یک نادانی بزرگ است.

صرف وقت برای برگزاری مراسم ازدواج در قیاس با یادگیری درباره ی ازدواج مقایسه ی جالبی که می تواند به روشن شدن موضوع کمک کند، وقت و پولی است که افراد برای برگزاری و انجام مراسم عروسی که تنها یک یا دو روز به طول می کشد صرف می کنند، در حالی که برای خود ازدواج که یک عمر به طول می انجامد نه تنها چنان پولی صرف نمی کنند، حتی حاضر به صرف وقت هم برای آن در بسیاری از موارد نیستند. همه می دانند که پیشرفت شغلی و حرفه ای مسیری طولانی و پر پیچ و خم است که به تلاش نیاز دارد، اما کمتر فردی هست که در مورد صرف وقت و تلاش برای پیشرفت در شغل خود اهمال کند و آن را نادیده انگارد. بر خلاف چنین رویکردی نسبت به شغل و حرفه و پیشرفت و موفقیت شغلی، در مورد ازدواج چنین دیدگاهی در جامعه ی ما و اکثر جوامع بشری ملاحظه نمیشود.

لازم است به ازدواج حداقل در حد هر برنامه ی مهم دیگری نگاه کرد چه رسد به این که ما معتقدیم یکی از مهمترین برنامه های زندگی هر فرد ازدواج اوست.

 

مشاوره آنلاین قبل از ازدواج

 

برچسب ها

مشاوره ( 30), مشاوره آنلاین ( 14), مشاوره آنلاین قبل از ازدواج ( 2), مشاوره پیش از ازدواج ( 1), مشاوره قبل از ازدواج ( 1),

1 Comment

  • Naser / بهمن ۲۰, ۱۳۹۶ در ۹:۵۸ ب.ظ

    مشاوره قبل ازازدواج

    پاسخ دادن