اختلال شخصیت و نامناسب بودن برای ازدواج

اختلال شخصیت و نامناسب بودن برای ازدواج

اختلال شخصیت و نامناسب بودن برای ازدواج

بیشتر گزینه های نامناسب برای ازدواج افرادی هستند که اختلال شخصیت دارند یا دارای برخی از ویژگی های اختلال شخصیت هستند. اختلال شخصیت توسط روانشناسان و روانپزشکان تشخیص داده می شود. تشخیص اختلال شخصیت کار ساده ای نیست و کاملاً تخصصی است.
اختلال شخصیت، اختلال در شخصیت افراد است و به راحتی درمان نمی شود. معمولاً افرادی که اختلال شخصیت دارند، خود را بیمار نمی دانند اما خود آنها و اطرافیان آنها از این اختلال رنج بسیار می برند.
افرادی که اختلال شخصیت دارند در زمره ی نامناسب ترین افراد برای ازدواج هستند و از آنجا که اختلال شخصیت به سرعت قابل شناسایی نیست، لازم است از متخصصین کمک گرفته شود.
یا تست میلون قادر به شناسایی افرادی MCMI مشاورین ازدواج، با انجام تست هستند که اختلال شخصیت دارند یا واجد برخی از ویژگی های اختلال شخصیت هستند.
بسیاری از مشاورین از افرادی که خواهان ازدواج با هم هستند، تست شخصیت می گیرند.
اما هر تست شخصیتی قدرت تشخیص اختلالات شخصیت را ندارد. بنابراین انجام تستی که بتواند اختلال شخصیت را قبل از ازدواج آشکار کند، یکی از وظایف اصلی مشاورین ازدواج است.
در این قسمت برخی از افراد برای ازدواج نامناسب معرفی شدند. آیا این افراد نباید ازدواج کنند؟ و اگر می توانند ازدواج کنند بهتر است با چه کسی ازدواج کنند؟
در پاسخ به پرسش اول ما معتقدیم که حق ازدواج از حقوق طبیعی افراد است و به هیچ وجه نمی توان از افراد سلب کرد. همه ی انسانها حق دارند که ازدواج کنند. اما برخی از آنها برای ازدواج با جمعیت سالم و عمومی جامعه نامناسب هستند. مثلاً فردی که بیماری ایدز دارد برای ازدواج با افرادی که این بیماری را ندارند (اکثریت جامعه )، نامناسب است اما می تواند با فردی که ایدز دارد ، ازدواج کند. افرادی که نامناسب جمعیت عمومی هستند، می توانند مناسب جمعیت های دیگری از جامعه باشند. مهم آن است که فرد مناسب خود را پیدا کنند. در اینجا توصیه ی ما به جمعیت عمومی جامعه این است که از ازدواج با افراد نامناسب بپرهیزند. یک فرد معتاد برای فردی که اعتیاد ندارد، نامناسب است اما شاید برای یک معتاد مناسب باشد. چه لزومی دارد که یک معتاد با فردی که اعتیاد ندارد، ازدواج کند؟ علاوه بر این اگر فردی درخواست ازدواج با فردی نامناسب را داشته باشد، درست است که ازدواج ناموفقی شکل خواهد گرفت اما ما باز هم نمی توانیم به خود حق دهیم که از آن ازدواج جلوگیری کنیم. اگر فردی با آگاهی بخواهد با فرد نامناسب ازدواج کند تنها کاری که ما حق داریم انجام دهیم و می توانیم انجام دهیم، هشدار به او و ذکر موارد مشکل زا خواهد بود و بیش از آن نه حق داریم و نه اجازه ی انجام آن را داریم .
اما تنها توصیه ای که به طور جدی می توانیم به این دسته از افراد داشته باشیم، این است که بچه دار شدن را تا جایی که ممکن است به تأخیر اندازند تا در صورتی که ازدواج آنها به شکست منجر شد، فرزند آنها تاوان تصمیم آنها را نپردازد.

اختلال شخصیت و نامناسب بودن برای ازدواج

برچسب ها

اختلال شخصیت و نامناسب بودن برای ازدواج ( 1), ازدواج ( 11), مشاوره ( 30), مشاوره ازدواج ( 30),

1 Comment

  • همکار / فروردین ۲۲, ۱۳۹۶ در ۵:۰۸ ق.ظ

    سپاس

    پاسخ دادن