فواید آشنایی قبل از ازدواج

فواید آشنایی قبل از ازدواج

فواید آشنایی قبل از ازدواج

۱- از فواید آشنایی قبل از ازدواج، مشاهده ی متفاوت بودن افراد با یکدیگر است که، به ما کمک می کند تا گستره ی تفاوتها را در افراد جامعه ی خود مشاهده کنیم. همه ی ما به واقع منحصر به فرد هستیم و علی رغم شباهتهای فراوانی که با هم داریم، تفاوتهای خاص خودمان را هم داریم. آشنایی با گستره ای از افراد، به ما کمک می کند که این تفاوتها را از نزدیک ببینیم.

۲- تعامل با افراد دیگر به ما کمک می کند تا خود را بهتر بشناسیم. مردم به شیوه های گوناگون فکر می کنند و رفتار می کنند. آگاهی بیشتر از این تفاوتها به ما در شناخت تفاوتهای خود با دیگران و نیز شباهتهای خود با دیگران کمک می کند و نهایتاً ما را در شناخت بهتر آنچه که هستیم و آنچه که دوست داریم باشیم یاری می کند. زمانی که با افراد بسیار متفاوتی روبرو می شویم که به لحاظ پیشینه، خانواده و شخصیت با ما تفاوتهای زیادی دارند، درباره ی خود بیشتر و بیشتر می آموزیم. آشنایی بستری است برای شناخت بهتر خود.

۳- در فرایند آشنایی می فهمیم که از چه اموری خوشمان می آید و از چه چیزهایی بدمان
می آید. از فواید آشنایی قبل از ازدواج این است که به ما کمک می کند تا بهتر و روشن تر بدانیم که به دنبال چه کسی هستیم و چه ویژگی ها و خصوصیاتی را در شریک زندگی خود جستجو می کنیم. آشنایی به ما کمک می کند تا بدانیم با چه ویژگی هایی احساس راحتی می کنیم و چه افرادی با چه خصلتهایی ما را ناراحت می کنند.

۴- از فواید آشنایی قبل از ازدواج به ما در یادگیری مهارتهای ارتباطی کمک می کند. آشنایی به ما فرصتهای زیادی برای تجربه ی ارتباط با افراد دیگر میدهد. ما مجبور هستیم که در یک ارتباط تصمیم های زیاد و مهمی بگیریم تصمی م هایی از قبیل این که چه بگوییم و چه کاری انجام دهیم و مجبور هستیم که به پیامد های رفتاری خود توجه کنیم. همانگونه که متوجه پیامد گفتار و رفتار دیگران بر خود هستیم.

فواید آشنایی قبل از ازدواج

برچسب ها

آشنایی قبل از ازدواج ( 4), فواید آشنایی ( 1), فواید آشنایی قبل از ازدواج ( 1),